Dag 11 Het einde Zuid Afrika komt steeds dichterbij

5 oktober 2016 - Uthukela DC, Zuid-Afrika

Zoals gisteren al verteld we gaan vandaag naar de Sterkspruit waterval. Opzich niet heel spannend maar er zijn meerdere mogelijkheden. We rijden naar de parkeerplaats van Monks Cowl hier moet je kaartjes kopen en dan bij de portier registreren. Zodat ze weten dat er na sluitingstijd iedereen weg is. En de portier zet je gelijk met de neus in de goede richting. Op het kaartje wat we hebben aangeschaft staan diverse routes. En er zijn er ook een aantal die elkaar kruisen. We hebben ons voorgenomen om in ieder geval een route te doen en daar dan de beslissing te nemen of we verder gaan. Nou om een lang verhaal kort te maken we hebben het bij een gehouden. De temperatuur was inmiddels al aardig opgelopen. En qua vocht en voedsel voorziening waren we er ook niet echt op voorbereid om door te gaan. Dus op het gemak naar de uitgang en in de auto richting Bell Park Dam een aardig groot stuwmeer niet ver weg. Een kwartiertje rijden en we zijn er, maar bij de toegangspoort zit niemand en het hek is dicht. Dan maar weer terug of naar de andere kant want daar zijn ook een soort strandjes. Wij kiezen voor het laatste. Maar op de route passeren we een kleine woongroep. Waar Eveline met alle geweld wil stoppen om eens in de hutjes te kijken. Dus gestopt zodat ze even in overleg kon met de stamoudste en ze heeft de man kunnen over tuigen van haar goede bedoelingen. Dus even binnen gekeken en rond gelopen ook nog met wat mensen gesproken en toen weer verder. Aan de andere kant van het stuwmeer niet bij de strandjes kunnen komen. Toen maar besloten om een hapje te gaan eten bij de imker op de hoek van het pad naar de camping. Hier hebben we een heerlijk broodje gegeten en toen de rust van de camping opgezocht. Vanavond heerlijk gegeten en nu even bij de haard in de relaxruimte. Morgen na het ontbijt gaan we richting Johannesburg om dan de volgende dag door te gaan naar de Seychellen. Ik wens jullie een goede nachtrust.

1. Moeders:
    5 oktober 2016
    Naar de Seychellen, ook weer een spannende ontdekking, en vooral onder water !!! Jullie ook een goede nachtrust en een fijne laatste dag in Zuid-Afrika xxxxx