Dag 16 en 17 De afsluitende dagen

13 oktober 2016 - Papendrecht, Nederland

Maandagochtend de laatste dag op de Seychellen en de vakantie. We moeten rond 10.00u het huisje verlaten hebben. We mogen de spullen nog stallen bij de eigenaresse. Alleen weten we nog niet hoe laat we worden opgehaald. Dus na het ontbijt maar eens gaan bellen met de reisleiding op het eiland. Met moeite en excuses dat ze zaterdag niet was op komen dagen kregen we te horen dat er om 17.35u een busje zou komen om ons naar het vliegveld te brengen. Wat gaan we de hele dag doen? We hebben de koffers gepakt dan gaan we de rest van de dag maar op het strandje hangen. We zitten net op het strand en de zon komt al weer knetter hard doorzetten. Veel schaduw is er niet maar onder de boom blijft het nog behagelijk. Handdoek uitgelegd en plat, zwemspullen zaten al in de koffers dus zwemmen was geen optie meer. De zon niet al te veel op de bol maar toch wel van het weer genieten. Na een klein uurtje zien we vanuit onze ooghoeken het zwerfhonden van eerste dag aankomen. Op een afstandje gaat hij liggen kijken naar ons. Wij houden hem een beetje in de gaten. Na verloop van tijd kom tie dichterbij. We hebben nog wel iets te eten in de tas en een fles drinkwater met wat ontbijtrepen en water lokken we hem naar ons toe. Vanaf dat moment is hij bij ons blijven liggen en steeds meer naar ons toe gekomen. En ineens ontpopt er zich een soort van knuffeldier zich in het zwervertje. En als je het idee alleen al had om je hand weg te halen kroop hij weer dichterbij. Maar aan al het leuke komt een eind zo ook aan deze momenten. We spreken met het hondje af dat we volgend jaar terug komen en om de zielige situatie wat te verzachten laten we ons strandlaken op het strandje achter voor het hondje. We lopen over het smalle paadje naar de weg. En als we omkijken loop de hond op gepaste afstand achter ons aan. En hij volgt tot op het terrein van het vakantiehuisje. Daar slaan de honden van de eigenaresse aan en verdwijnt ons vriendje. Wij gaan nog even op het terrasje zitten en maken nog even gebruik van het sanitair. Dan mooi op tijd komt er een einde aan ons verblijf. De bus brengt ons naar het vliegveld daar krijgen we bij het inchecken te horen dat men gaat proberen ook boardingpassen voor de overstap op Abu Dhabi te printen. Maar dat ging niet die moeten we daar bij de transfer balie ophalen. Dat gaat spannend worden want tussen aankomst en vertrek zit maar klein uurtje. Hopen dat het goed gaat. Aankomst Abu Dhabi 00.45u dan het toestel uit in de bus naar de aankomsthal en transferbalie. Maar ook nog door de bagagecheck hIer is het druk dus weer tijdverlies. Dan de transferbalie sorry maar hier moet u niet zijn u moet naar balie in vertrekhal 1 Eveline gaat vooruit ik volg nadat mij bagage gecheckt is, ik moest ook zo snel mogelik naar vertrekhal 1 zei Eveline. Dan als ik bij balie 1 aankom zijn twee mogelijkheden maar waar is Eef heen gegaan? Dus snel bellen neemt niet op dan kijken welke gate en daar heen. Bij de gate aangekomen is het boarden gesloten. We spreken een van de mensen daar aan en moeten terug naar de grote balie. Verhaal uitgelegd zoals besproken met man bij de gate. Hier is enig twijfel maar al snel komen we er achter dat het boarden te snel was afgesloten. Dus moeten we worden doorgeboekt naar een eerstvolgende vlucht. Wij zouden eigenlijk om tien over twee vliegen maar dat word nu kwart over negen dus zeven uur later. Dat wordt dus een nacht doorbrengen op het vliegveld. Even nog Esmeralda op de hoogte gebracht van de vertraging zij komt ons ophalen. Om 9.15u netjes op tijd vertrokken en rond 14.30u aangekomen op Schiphol. Zo snel mogelijk naar huis en als afsluiter nog een etente bij Il Mercato nu is de vakantie echt voorbij. Ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen meereizen in de verhaaltjes/verslagen van de afgelopen dagen. Wij hebben in ieder geval genoten. Tot de volgende serie.

1. Moeders:
    13 oktober 2016
    Zeker heb ik genoten van de reisverslagen, bedankt daarvoor Willem en Eveline.
  2. Loes:
    13 oktober 2016
    Bedankt dat ik mocht meegenieten