Dag 13 Vertrek Zuid Afrika en aankomst Seychellen.

7 oktober 2016 - Bel Ombre, Seychellen

We zijn vandaag op de Seychellen aangekomen rond 20.30 uur plaatselijke tijd. Het is hier 2 uur later dan in Nederland, wel mooi want als bij jullie het Nederlands elftal gaat beginnen is bij ons de uitslag al bekend. Dat is omdat het hier 2 uur later is. Nu even niet over voetbal maar over onze trip vandaag. Vanmorgen redelijk vroeg opgestaan en gaan ontbijten na het ontbijt de koffers in de auto. En richting vliegveld we moeten er om 10.45 uur zijn we vliegen om 13.45 uur. Dus we hebben we even tijd om de auto te laten cleanen zowel binnen als buiten. Bij de Car Wash, na een klein uurtje staat de waggie weer volop te glimmen en we hebben met groot genoegen de €7.00 afgerekend en dit was inclusief tip. Dan maar richting vliegveld, altijd spannend zo'n ritje door Johannesburg. Maar we hebben het gered auto afgeleverd en geïnspecteerd. En goed bevonden alleen waren we wel vergeten af te tanken. Maar dat was geen probleem. Dan door naar de vertrekhal. We worden door een alleraardigste kerel begeleid en eenmaal op de plek in de vertrekhal aangekomen wacht mijnheer rustig op zijn tip. We bieden hem 20 Rand aan waarop hij zegt dat is niks ik wil 15 euro in papier geld geen munten. We hadden als laatste nog 10 Rand die hebben we er bij gedaan en gezegt dat hij nu op moet donderen. "Onbeskof je moeder". Op het vliegveld nog even wat gedronken en gehapt. En toen wachten tot we het vliegtuig in mochten. De vlucht duurt ongeveer vier en half uur dus het is al donker als we op de Seychellen landen. In het vliegtuig een gezondheidsverklaring ingevuld en deze daar laten afstempelen. Door de controle en buiten worden we opgewacht door de hostess. We mogen met een jongen meelopen die ons met zijn busje naar ons huisje brengt. Daar aangekomen worden we opgewacht door een alleraardigst wat ouder vrouwtje. Die na een rondleiding zelfs nog even koffie ging zetten voor ons. Nu uitgeblust op het terrasje en zo ons bed in. Goeie nachtrust. Om even op het voetbal terug te komen de ruststand ga ik nu verklappen is 2-0 voor Nederland de eindstand hou ik nog even geheim. Wat mooi dat 2 uur tijdsverschil.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl