Dag 15 De laatste volle dag.

9 oktober 2016 - Bel Ombre, Seychellen

Vandaag is de laatste volle dag van de vakantie aangebroken. We hebben gisteren op de valreep nog kunnen reserveren voor een duik en snorkel trip. Direkt na het ontbijt zouden we opgehaald worden. Wij netjes op tijd aan de weg staan en wachten. 8.45 u was de afspraak en het werd steeds later even voor 9.00u besluiten we toch maar even te bellen. De auto was inmiddels al een keer voorbij gereden. Dus daarom maar even bellen, de dame aan de telefoon ging meteen de chauffeur bellen. Hij was het die voorbij reed en ons had op moeten pikken. En jawel 2 minuten later was hij weer terug. Wij achter in het bakje van de pick-up truck, dat is hier heel normaal zo los in een open bakje. Eenmaal bij het duikcentrum even inschrijven en spullen bij elkaar zoeken. En dan naar de andere kant van de weg naar het water. Daar ligt de boot al te wachten de hele groep in 1 boot, duikers en snorkelaars. Na een kwartiertje varen kwamen we op de duiklocatie. Marine Park is een locatie waar zowel gesnorkeld en gedoken kan worden. De duikgroep word in twee groepen verdeeld en de snorkelaars gaan op eigen gelegenheid. De eerste duik is er een met veel vis en koraal. Heel veel verschillende soorten we gaan tot 16 meter en dan steigen we op om naar de boot te gaan. Wat was dit al een ongelooflijk mooi avontuur. Dan als iedereen aan boord is verplaatsen we ons naar een heel mooi wit strand voor een lunch on the beach. Echt een heerlijke lunch en iedereen kon hier even aan de kleur werken. Na de lunch gaan we door naar locatie nummer twee "the light house" dit is een punt op de noord kant van het eiland. Dezelfde verdeling als vanmorgen dus hup het water in en zakken we dalen af naar 28 meter. Best diep als je pas een maand je brevet heb en nooit verder bent geweest dan 10/11meter. Ook hier weer hele bijzondere vissen gezien Piperfish en Roggen, Papagaaivis. En alles in de meest uiteenlopende kleuren en sommige tot wel een meter groot. Echt heel indrukwekkend. Maa aan alles komt een eind, zo ook aan dit avontuur mijn eerste echte duiken in open water. Eveline heeft op deze locatie gesnorkeld was ook heel indrukwekkend en het begint nu toch ook wel weer te kriebelen om toch aan der brevet te gaan beginnen. Laten we hopen dat ze doorzet dan kunnen we voortaan samen het water in. Als iedereen terug op de boot is gaat het volle vaart naar het haventje en geloof me volle vaart met een niet al te grote boot met twee maal 200 pk is hard. Voor ons zit deze dag er op. We komen terug bij ons huisje en gaan op zoek naar wat te eten. Dat is hier op zondag nog niet eens zo makkelijk we vinden op Google een pizzeria alleen is dat 30 minuten lopen. We wagen het er op. Maar na 20 minuten komen we langs een pizzeria/grillrestaurant niet degene die we gevonden hadden maar wel iets dichterbij. Ik moet zeggen het eten was goed het ging niet snel 20 minuten wachten op een voorgerecht is wel lang zeker als je als enige binnen bent op het moment van bestellen. Maar de bediening liep ook alleen en er was ook nog eens een take away bij het restaurant en die moest ze ook nog eens bedienen. Na het eten terug lopen ook weer 20 minuten. We komen aan bij ons huisje we zien de koffers en realiseren ons dat de vakantie nu heel snel is afgelopen. Morgen om 20.30 uur vliegen we terug. Met een hele grote zak vol indrukken van Zuid Afrika van de Seychellen van de mensen de dieren de omgeving waar we hebben mogen overnachten. De dingen onderweg, in de parken, op het water, onder water. De vriendelijkheid van alle mensen die we hier hebben mogen ontmoeten. Jammer van de ballonvlucht dat deze niet doorging. Maar het belangrijkste is toch dat we dit samen hebben mogen beleven. Samen met de beste reisgenoot die ik me maar kan wensen. Zuid Afrika bedankt Seychellen bedankt en zeker niet in de laatste plaats Eveline bedankt voor deze mooie ervaring. Morgen is de terugreis eerst naar Abu Dhabi en dan overstappen voor vertrek naar Schiphol waar we dinsdag hopen aan te komen om 7.00u in de morgen. Misschien dat er morgen of dinsdag nog een verhaaltje komt en anders tot de volgende reis. De kans is groot dat er weer deze richting in gevlogen word. Tot ziens, geniet van het leven en vooral van elkaar.Baaije dankie.

1. Moeders:
    9 oktober 2016
    Hele goede terugreis jullie, en vooral bedankt voor de mooie verslagen Willem !!!