Aanvang vakantie.

25 september 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Gisteren zijn we dan echt aan het grote avontuur begonnen. Nadat er thuis nog het een en ander geregeld moest worden, zijn we dan toch rond 17.00u vertrokken. Zwager René was weer beschikbaar om de taxi te rijden. Dus hebben we die op deze lange rit naar Schiphol maar voorzien van een kwalitatief zeer hoog aangeschreven maaltijd bij de hamburger koning. Ditmaal hadden we ons oog op de vestiging Delft A13 in de richting van Den Haag laten vallen. Ook hier was het tempo waarin gewerkt werd zo hoog dat we na onze maaltijd het risico niet durfde te nemen om nog een nagerecht te bestellen. Anders hadden we serieus in tijdnood gekomen met naar Schiphol gaan. Vanaf half zeven moest er ingecheckt worden. Of eigenlijk moest de bagage afgegooid zijn. Dan maar verder richting controle handbagage, en hier gaat de vakantie echt beginnen . Er staan al enkele mensen te wachten maar het gaat vlot. Eerst mag Eveline haar spullen in het bakje doen op de hielen gevolgd door mij. Door het detectiepoortje, en dan je spullen uit het bakje pakken en geld uit gaan geven want we hebben vakantie. Maar het loopt toch ff anders. Er word wat in mijn rugzak gevonden. Als eerste komt er een potje Nivea gel te voorschijn, gevolgd door wel twee flessen zonnebrandmiddel en een pot crème die je huidschilfers verwijderd. Alles was aangebroken en toch vinden ze dat je je zaken moet achter laten je zou er toch eens in geval van nood een bom van maken. Dan maar alles netje doen laten verdwijnen in het grote ronde archief. Om 21.45u hangen we in de lucht. We zien Schiphol steeds kleiner worden. Eenmaal op hoogte komt de catering op gang het geserveerde eten was boven verwachting goed, dat mag ook wel eens gezegd worden. Na het eten de eerste bladzijden van mijn boek doorgenomen, ik heb op Schiphol het nieuwste boek van René vd Gijp gekocht. En vanaf bladzijde 1 blijft het hangen. Na nog wat gesnackt te hebben even de ogen dicht en zo nu en dan een power nap wordt rond 5.00u de landing naar Abu Dhabi ingezet. Op Abu Dhabi airport verlaten we voor 3 uurtjes het toestel om daarna via de controle naar het toestel te gaan. Ook hier weer alles in het bakje en door de scanner. Mijn tas wordt er weer tussenuit gehaald. Wat hebben ze nu weer gezien? We verwachten eigenlijk dat het over de aftershave zou gaan die we bij de taxfree hebben gekocht. Maar nee er zit een levensgevaarlijke nagelschaar in mijn tas, dus deze ook maar afgegeven en de rest van de reis vervolgen. Eenmaal in het vliegtuig loopt alles weer zoals het hoort. We blijven lekker op schema en de vlucht verloopt voorspoedig. En we landen op de verwachte tijd op Johannesburg airport. Geland om 16.05 u plaatselijke tijd na het lange wachten voor de paspoort controle het is hier blijkbaar ook zondag. En het zoeken naar de koffers , onze vlucht word namelijk niet op de borden aangegeven. Komen we in de aankomsthal alwaar we opgewacht worden door iemand van de reisorganisatie. Hij heeft een mooi verhaal van waar we wel en niet op moeten letten en wat we zeker niet moeten gaan doen. Dan de huurauto ophalen en het hotel opzoeken. En dat was dan de tweede dag. We gaan vandaag aan het echte werk beginnen. Tot later.

1. Vriendin van dochter:
    26 september 2016
    Ze moesten je wel hebben willem, veel plezier!
  2. Moeders:
    26 september 2016
    Je hoeft dus geen zware rugzak meer te sjouwen Willem.
    In spanning wacht ik af hoe de prachtige eerste dag verloopt.
    En ..... vooral samen van alles genieten !
  3. Moeders:
    Leuke foto's !!!
  4. Joke:
    27 september 2016
    Heerlijk die verhalen van jullie vakantie kijk uit naar nog meer. Jullie genieten duidelijk en door jullie blog geniet ik ook