Dag 9 Door met reizen en ontdekken

3 oktober 2016 - Umhlanga, Zuid-Afrika

Van morgen na het ontbijt met pijn in het hart afscheid genomen van het personeel van Rhino Guesthouse in St Lucia. Wat een ongelooflijk aardige mensen kom je hier elke dag weer tegen. Het maakt niet uit wat je aan of van ze vraagt alles doen ze met een lach. Tot nu toe alleen maar geweldige ervaringen in dit land. We hadden ons voorgenomen, om aan de andere kant van de rivier nog een stuk natuurreservaat te gaan bekijken. Hier moet onze vijfde van de Big Five zich bevinden. Rond half negen rijden we naar binnen vol goede moed, wij gaan ons lijstje vol maken denken we nog. Na ruim twee uur rijden we de wildernis uit met alleen maar bokken en olifanten oh ja ook nog buffels gezien te hebben. Meteen door richting Durban hier net voor de grote stad is een B&B geboekt. En wel in uMhlanga via een stukje kustweg met tussenstop, komen we op het slaapadres aan. Nog voor de kustweg hebben we de eerste stop gemaakt even lekker nostalgisch een hamburger wezen eten bij Wimpy. Lekker een hamburger met prikker en bestek. Op de tweede tussenstop zijn we even naar de golven van de Indische Oceaan wezen kijken. Lieve mensen wat een kracht zit er in water, golven huize hoog. Het blijft fascinerend om naar te kijken. Daarna de koffers afgezet op het logeer adres. En ook hier maar ff naar de golven wezen kijken. Aansluitend een rondje richting Durban gemaakt en toen opzoek naar een goeie eettent voor een avondmaal. Nou ook deze avond is het weer gelukt. Heerlijk bij Little Havanna in Umhlanga gegeten. Beetje chic maar zeker betaalbaar. Moet kunnen na de hamburger op chic nu de dag ook maar op chic afsluiten. Na het eten snel de auto in en naar de B&B op tijd in bed en morgen snel weer door. Op naar twee nachten Drakensberg. Jullie horen het wel morgen. Baaie groeten.