Dag 3 Naar de boomhut

27 september 2016 - Mopani, Zuid-Afrika

Deze morgen mochten we een uurtje langer blijven liggen. Ontbijt was vanaf 7.00u dus uitslapen. Na het ontbijt afscheid nemen van de gastvrouw en de auto in om een kleine 450 km te gaan tuffen. Nu kun je natuurlijk kiezen voor de autosnelwegen. Die overigens heel goed zijn in Zuid Afrika. Maar wij pakken na een kleine 150 km de route op zoals in het routeboek is aangegeven, iets avontuurlijker en wat toeristischer. We love it. Op zoek naar wat leuke dingen om te zien of te doen wandelingetje hier fotootje maken daar. Sommige van jullie kennen dat wel andere zullen het ook eens moeten proberen. Wat je anders mist op zo'n kort verblijf in zo'n mooi land. Wij zijn na twee dagen best wel verknocht aan dit land, de mensen en de ongekende vriendelijkheid. Dit is zeker niet de laatste keer dat we hier zijn. Maar goed verder met het gezwam. We zijn inmiddels aan de laatste 100 km begonnen als Eveline ineens roept dat ze grote vogels boven een boom ziet cirkelen. Auto aan de kant en foto's maken. We zoeken later wel uit wat voor soort rovers het zijn. Ze zijn met ongeveer een stuk of tien en blijven redelijk op een plek hangen. Na wat foto's gaan we door. Uiteindelijk nemen we de afslag welke ons in de richting van ons overnachtingsverblijf brengt. We rijden door om uiteindelijk rechtsaf te slaan en voor een poort uit te komen. Een vriendelijke portier (ja ze bestaan) laat ons binnen en verteld dat het nog ongeveer 16 km is. Het eerste stuk is nog verhard met aan beide zijde een hek. Direct bij binnen komst zien we apen zitten, stoppen en foto's maken. We gaan verder zien hertachtige, zebra's nog meer apen en schitterende vogels in allerlei kleuren. Dan ineens rechts twee gigantische giraffen. Een stukje verder gaan we een nog smaller zandpad op. Dat loopt tot de poort van het reservaat waar ons boomhutje moet zijn. Ook na de poort word het pad er niet beter op. Maar het einde is inzicht. We worden ontvangen door Ronnie, hij doet de check-in en de rondleiding in the tree house en na het in ontvangst nemen van zijn tip verdwijnt hij weer. Om zeven uur kunnen we eten en morgen weer vroeg op... we gaan spannende dingen doen al heel vroeg in de morgen.

1. Loes:
    27 september 2016
    Wat een prachtige vakantie. Geniet er saampjes van en ik blijf jullie volgen, heel benieuwd naar jullie avonturen. Groetjes Loes.
  2. Willem & Eveline Vink:
    1 oktober 2016
    Dank je wel Loes, we genieten zeker!