Dag 5 Dag van de Panorama Route

29 september 2016 - Hazyview, Zuid-Afrika

Vandaag begonnen met ontbijt. We konden om 8.00u aanschuiven voor een heerlijk ontbijt. We hadden de koffers al in de auto gezet, 2 grote koffers in de kleine kofferbak van een VW Polo blijft toch prakken. Alles zat er weer in. Het kleine stukje van de hut naar de receptje/ontbijtruimte/bar, wil Eveline proberen hoe het is om aan de verkeerde kant van de weg te rijden in een auto waar ook het stuur en alles aan de verkeerde kant zit. Geloof me het viel niet tegen. Eenmaal alle poorten door heb ik zelf het roer weer ter hand genomen om vandaag naar een van de mooiste stukken van Afrika te gaan, het gebied rond Blyde river. We rijden via een kleine omweg naar De Drie Rondavels vanaf een plateau kijk je over een vallei naar de bergen tegenover je . Je ziet dan een aantal bergen welke nagenoeg rond zijn, niet als een bal maar als een cilinder. Hier vandaan rijden we door naar de Bourke's Luck Potholes dit is een samenkomst van diverse waterstromen hoog en laag. Dus door middel van watervallen maar de rotsachtige wanden hebben op diverse plekken ronde gaten. Hier even wat rond gewandeld om vervolgens richting de derde stop te gaan de bedoeling was God's Windows hier zou je een schitterend uitzicht moeten hebben over het landschap. Zeg maar zoals God het ooit voor ogen had bij het creëren van de aarde. Maar door de verslechterde weersomstandigheden en de laag hangende wolken zijn we daar niet naar toegegaan. Wel zijn we die richting ingegaan om op een gegeven moment af te slaan naar een riviertje. Op de afslag stond een bord met een verwijzing naar een restaurantje met Afrikaanse keuken. Hier hebben we heerlijk gegeten . Boskombuis een echte aanrader. Na het eten door naar onze overnachtings plek. Ook deze plek had wel weer zijn charme. Leuke twee onder een kap woning. Met rieten dak buiten en een stuk binnen. Ook hier hebben we weer heerlijk gegeten en voortreffelijke geslapen. Zo dat was dan even snel dag 5 . Wij gaan zo aan dag 6 beginnen daar later meer over. Fijne dag.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade