Dag 6 Swaziland

30 september 2016 - Hawane, Swaziland

Dag 6

Vandaag vrijdag 30.09.2016 . We hebben na een heerlijke nachtrust vanmorgen weer met open mond staan te genieten van dit schitterende land. Na hier van te zijn bij gekomen nemen we plaats in de ontbijtruimte om daar een heerlijk ontbijt naar binnen te werken. Na het ontbijt is het afrekenen en op naar Swaziland. Eerst was de planning om via White River te gaan maar de mensen van de lodge zeiden dat er vanwege de droogte niets te beleven was. Dus de plannen gewijzigd en gaan we via Kruger Park. Ja ik weet het we zijn al in Kruger geweest maar als je de mogelijkheid geboden word zou je het doen. En daarbij komt dat Kruger zo groot is dat je er makkelijk een paar dagen kan rond dwalen. Plus we moeten nog een object vinden het luipaard. Bij de entree hangt een kaart met daarop gekleurde magneetjes, de kleuren horen bij een diersoort in het park en waar deze voor het laatst gezien is. We zoeken de gele stip die voor het laatst gezien langs de route die wij gaan rijden richting Swaziland. Je verwacht niks maar hoopt op alles. Ook nu begint de rit weer met die bokken met die Mac Donald M op de reet. Het lijkt er op dat ze niet te vreten zijn want het zijn er zoveel dat de leeuwen de populatie niet uitgedund krijgen. Maar na een stukje rijden zien we de eerste neushoorns nu van wel heel dichtbij. Verderop een groepje olifanten en later in het water een klein groepje nijlpaarden. We rijden verder en worden plotseling door iemand aangesproken en die verteld dat het luipaard ongeveer 5 km verderop gespot is. Wij snel door Net in de toerenbegrenzer 50 km op de teller en gaan. Maar jammergenoeg geen luipaard ontdekt. We vervolgen onze geplande route, maar wederom worden we staande gehouden een verteld ons dat een stukje verderop bij de afslag naar S113 onder een groene boom vier leeuwen liggen. Nou vraag ik je hoe duidelijk wil je het hebben afslag , S113, groene boom ik zeg appeltje , eitje. Maar nu komt het er zijn ondanks de droogte best nog wel veel groene bomen. Dan denk je ik word in de zeik genomen. Maar nee bij de afslag naar S113 staan twee auto's naar een boom te kijken. Wij net vragen waar kijken jullie naar, zegt juffrouw nouonder die boom liggen vier leeuwen 1 mannetje en 3 wijfjes. En verdomd met de verrekijker zien we 4 leeuwen net te ver om op de foto zetten maar we hebben een poging gedaan. Richting de uitgang gaan we nog even stoppen voor een plas pauze bij een soort van picknick plaats. Je verwacht dat je op een plek komt die is afgesloten voor dieren. Maar de enige beveiliging die er was, waren een paar borden met de tekst "No entrance beyond this board" . Dan kijk je rond en zie je langs de terras rand best wel grote hopen olifantenstront liggen. Dus oké die kunnen tot hier komen maar dat is van latere zorg. Er gebeurt doorgaans niet dus vandaag ook niet. En dat klopte ook bij deze picknick plaats was een eetgelegenheden en wel weer Boskombuis dus nogmaals van de gelegenheid gebruik gemaakt. En weer heerlijk gegeten. Dan door naar de uitgang en op naar Swaziland. Het is vanaf Kruger ongeveer 90 km met wat oponthoud aan de grens eerst stempels bij Arrivals en dan door naar de politieman buiten en door naar Customs Immigration weer stempels en dan nog roadtax betalen. Zeg een klein kwartiertje verder mochten we doorrijden. Even nogeens stop je voor een fotomomentje en weer door. Onderweg hebben we het er over waar slapen we vanavond nou weer. Ik zeg rond heen kijkend het zalwel een ronde hut worden. En wat denk je rond kwart voor zes komen we aan in Hawane en volgen de borden Hawane Resort. En bij het opdraaien van het terrein zien we ronde hutten en er barst een hevig onweer los. We worden door twee heren geassisteerd met de bagage. En rond half zeven konden we aan tafel. Weer prima geregeld eten was weer geweldig. Nu richting bed en morgen om zeven uur ontbijt. Welterusten oh ja das waar ook dit is vandaag de derde dag zonder internet vandaar dat jullie hebben moeten wachten. Alles gaat nog steeds goed met ons. Nogmaals goede nacht.

1. Moeders:
    1 oktober 2016
    Fijn weer wat van jullie te horen en blij dat jullie het zo naar je zin hebben xxxxx